مطالب جدید زناشویی و معرفی برترین محصولات زناشویی

در این وبلاگ جدیدترین مقالات و محصولات زناشویی و جنسی معرفی میگردد

مطالب جدید زناشویی و معرفی برترین محصولات زناشویی

در این وبلاگ جدیدترین مقالات و محصولات زناشویی و جنسی معرفی میگردد

چگونه می توانم زوج درمانی و متمرکز هیجانی را با روش Gottman Method تلفیق کنم


در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 ، دو پیشگام در تحقیقات زناشویی در حاشیه های دور این قاره با بی سر و صدا جمع آوری داده ها در مورد چگونگی ایجاد روابط پایدار و شاد. کار دکتر جان گوتمن و دکتر سوزان جانسون در ابتدا بیشتر در محافل دانشگاهی مشهور بود ، زیرا ، در عرصه بالینی ، پزشکان هنوز از انجام زوج درمانی می ترسیدند. تحقیقات گوتمن و جانسون پایه و اساس تجربی بی سابقه ای را برای آنچه که اغلب زوج های مزاحم ، غیرقابل پیش بینی و بی شائبه درمان محسوب می شد ، به وجود آورد. امروزه ، گوتمن و جانسون دو شخصیت مهم در زمینه زوج درمانی محسوب می شوند ، نه فقط برای دانشگاهیان بلکه برای پزشکان نیز.


تفاوت در روشهای درمانی

اختلافات فلسفی و فنی بین رویکردهای آنها برای تحقیق در رابطه و درمان باعث پیروان جداگانه و پرشوری شده است. هر دو محقق مدلهای منحصر به فردی از روابط دوست داشتنی و موفق بزرگسالان را توسعه داده اند ، اما از نقطه نظر های مختلف و مجموعه های مختلفی از داده ها. همانطور که جانسون درمورد تحقیقات گوتمن خاطرنشان کرد ، "آنچه من در مورد آن دوست داشتم این بود که نزدیک به داده ها ماند. این واقعیت نزدیک به واقعیت ، واقعیت واقعی باقی ماند. »گوتمن از تحقیقات طولی و مشاهده ای منظم درباره زوجینی که در معالجه درمانی نیستند ، به ما درباره روابط سالم علم داد. وی به هر دو زوج در پریشانی (بلایای روابط) و همچنین زوجین در روابط پایدار و رضایت بخش توجه داشت (استادان روابط).


از سوی دیگر سوزان جانسون پایه و اساس روابط دوستانه خود را در چارچوب نظری جان بولبی و همچنین هزاران ساعت رمزگشایی و پیگیری جلسات درمانی زوجین بنا کرد. بنابراین مدل جانسون یک الگوی تجربی زوج درمانی است. گوتمن درباره کار جانسون گفت ، "این همان است. این واقعاً همان چیزی است که در شناخت درمانی رفتاری و رفتاری زناشویی وجود ندارد. خیلی روشنفکر است این واقعاً نگاه نمی کند به آنچه در سطح عمق می انجامد ، اهمیت می یابد. "


همراه با پزشک ، پزشک دکتر جولی گوتمن ، همسر جان و همکار سازنده روش گوتمن ، گوتمان ها یک ساختمان مهارت رابطه و لنزهای وجودی را به وجود می آورند در حالی که جانسون کاملاً در تئوری دلبستگی استوار است. از نظر آنها در مورد زوج درمانی و نقش درمانگر نیز تفاوت هایی وجود دارد. گوتمن ها هشدار می دهند که درمانگران برای زوج ضروری هستند و آنها را به مربیگری زوج ها برای مدیریت فیزیولوژی ، درگیری یا صمیمیت خود ترغیب می کند. از سوی دیگر ، جانسون از پزشک درمانی به عنوان "پایگاه مطمئن" استفاده می کند و آنها را ترغیب می کند تا یک ظرف مطمئن را بسازند که در آن شریک زندگی اضطراب یا اجتناب ناپذیر ، خطر بروز احساسات و نیازهای آسیب پذیر را به خود بگیرد.


ممکن است اختلافات دیگری نیز وجود داشته باشد ، اما مرز مهیج در منحصر به فرد بودن یا اختلافات آنها نیست بلکه تلاقی در حال رشد و توانایی ادغام هر دو رویکرد در یک زوج درمانی یکپارچه است که می تواند برای پزشکان و زوجین سود ببرد.


در اینجا برخی از زمینه های متداول در گوتمن و جانسون وجود دارد که به من اجازه می دهد تا انعطاف پذیر از یک ساختمان رابطه به یک درمانگر دلبسته تغییر دهیم همانطور که سیستم عاطفی زوج نیاز دارد.


متناوب بین و ترکیب روشها

وقتی یک زوج با من وارد درمان می شوند ، من از روش گوتمن شروع می کنم. خانه روابط صوتی الگویی ساده ، عملی و تحریک آمیز است که هر زوج با کمی مقاومت می توانند آنرا درک کرده و از آن استفاده کنند. چه کسی نمی خواهد رابطه ای که دارای یک پایگاه دوستانه فوق العاده است ، با سهولت و شوخ طبعی و درگیری همیشگی مقابله کند ، و یک سیستم معنای مشترک که بهترینها را در خود الهام می دهد؟


فرایند ساختاری ارزیابی گوتمن اطمینان بخش ، سرراست و شفاف است. زوج ها از اینکه می توانند داستان رابطه خود را بگویند ، به طور جداگانه و با هم شنیده می شوند ، و قادر به (گاهی اوقات درخشش درخشان از چراغ دسکتاپ شخصی خود) می توانند نظرسنجی ها را پر کنند و یک بررسی خصوصی از نقاط قوت و رشد روابطشان انجام دهند ، قدردانی می کنند. لبه ها. فرآیند پیمانکاری باعث ایجاد امیدواری می شود زیرا هر قوت برجسته می شود و جشن می گیرد و حواشی رشد با مهارت های خاصی که در طی یک دوره زمانی معقول یاد می گیرند با اطمینان خاصی ارتباط دارند. زوج ها وقتی با خانه های خود با Sound Relationship House و نقشه ای از سفر که می خواهند با من بپیمایند ، احساس قول و تسکین را احساس می کنند.


و بعد کار واقعی شروع می شود! هر دو گوتمن و جانسون ضرورت تمرکز عاطفی و تأثیر قدرتمند از تاریخچه دلبستگی ، سبک ها و مدل های داخلی کار را در روابط صمیمی بزرگسالان می دانند. ممکن است من به زوج کمک کنم تا چهار اسب سواری خود را با پادزهرهای مناسب جایگزین کنند ، اما بخشی از من چرخه عاطفی منفی آنها را دنبال می کند. من طبیعت قانع کننده ، جذب کننده احساسات منفی (گوتمن) و درد و زخم های حل نشده (جانسون) را مشاهده می کنم که در این راه قادر به مشارکت در احترام و احترام هستند.

منبع : sanykala

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد